16

kw.

16 kwietnia 2022

Najczęstsze błędy popełniane na diecie

Sezon wakacyjny zbliża się wielkimi krokami, obalamy więc najczęstsze mity na temat redukcji wagi i poprawy sylwetki:

  1. Jak zjem mniej posiłków to szybciej schudnę 

Śniadanie, obiad i kolacja. Standard w naszym żywieniu. Często jest tak, że jemy śniadanie o 7 rano, o 14stej obiad i kolację o 20, albo jeszcze gorzej, nie jemy cały dzień, po czym wpychamy w siebie jedzenie tuż przed pójściem spać. Tym sposobem nie utracimy wagi, a jedynie obrośniemy w tkanke tłuszczową. Jedz regularnie co 2,5- 3,5 godziny, aby organizm nie był niedożywiony oraz post w posiłkach nie był zbyt długi. Jedzenie napędza metabolizm. Im dłużej pościmy, tym bardziej ryzykujemy, iż spożyty pokarm zamieni się w tłuszcz zapasowy. Aby chudnąć trzeba jeść! 

  1. Jak będę jeść 1000 kcal na diecie to schudnę szybciej 

Faktycznie na początku diety może przynieść to pożądany skutek w utracie wagi. Poprzez bardzo mało spożycie kalorii, organizm będzie czerpać energie z glikogenu zapasowego, po czym z tłuszczu zapasowego oraz białka. Zaczynamy chudnąć, ale do pewnego momentu. W końcu zasoby się skończą, organizm zacznie zjadać sam siebie, zaczniemy tracić mięśnie, zamiast tłuszczu, będziemy czuć się słabi. 

  1. Najlepsza dieta sportowa to ryż I kurczak a redukcyjna – prosta sałatka 

Nie możesz opierać diety wyłącznie na kilku produktach np. ryżu, kurczaku i sałacie. Taka dieta naraża Cię na straty witaminowe. Ryż w większych ilościach ma właściwości zakwaszające organizm, dlatego powinieneś urozmaicić swoją dietę i wprowadzać też produkty zasadowe jak np. kasza jaglana. Trzymaj równowagę. Bardzo często pomijamy w swojej diecie również warzywa i owoce, bojąc się zawartych w nich cukrów. Wielki błąd. Warzywa i owoce nawadniają organizm, odkwaszają, a przede wszystkim pełne witamin naturalnego pochodzenia: witaminy z grupy B, żelazo, magnez oraz cynk. 

  1. Jeden batonik dziennie jest ok 

Wiadomo, jeden mały cheat meal w tygodniu nie zrujnuje nam miesiąca diety ale jest to jedzenie przetworzone, które zawiera masę cukru oraz utwardzonych tłuszczy. Słodycze spowalniają metabolizm, oraz powodują nagły wyrzut insuliny odpowiedzialnej za odkładanie się tłuszczu. Jeśli masz ochotę na słodkie, lepiej postaw na owoce bądź gorzką czekoladę. 

  1. 2 l wody dziennie? Lepiej będę pić coca – colę! 

Masz ułożoną dietę lub bierzesz catering pudełkowy i nie chudniesz? Sprawdź co pijesz! Spożywanie płynów w postaci soku z kartonika, czy coca-coli, zapominając iż zawierają ogromną ilość cukru, czyli kalorii może całkowicie zaprzepaścić cały dzień zdrowego i zbilansowanego jedzenia. 1 gram cukru to 4 kcal, w litrze coli mamy go aż 90 gramów, czyli aż 360 kcal! 

Potrzebujesz porady? Masz jakieś pytania? Napisz do nas na kontakt@tastyproject.pl!